april 10 woensdag van les onze
Jongens! Meisjes!
Dames! Heren!
1. We hebben de les afgesloten met het aangeven van het te maken huiswerk voor volgende week: een nieuwe schrijfopdracht (zie hier) van - dit keer - ongeveer 60 woorden.
2. Net daarvoor hebben we met veel plezier de - moderne, want (zeg maar) een variatie op het Roodkapjeverhaal ! - voorstelling in, rond en naast de poppenkast bijgewoond. Met dank aan juffen E. én Mn.
3. Dat was nadat we een lijst hadden gemaakt van de vragen die we aan de stervoetballer zouden stellen. Op het bord. Hier een kleine fotoimpressie : Dit was de huiswerkoefening 5. De voor deze week (10 april) gemaakte huiswerkoefening 3 zullen we tijdens de komende les (17 april, ja ja) bespreken! Wij zullen dat niet vergeten, o nee!
4. Daarvoor waren we nog een keer teruggekomen op het dictee van 27 maart met de "koplampen die vroeger meer verblindden" enzo. Ieder heeft namelijk een eigen, individueel blad gekregen met daarop uitgetypt (a) de correcte zinnen, (b) zijn of haar geproduceerde zinnen , waarbij (c) de fouten en onregelmatigheden in geel zijn aangegeven. Zo kan ieder zien waar hij/zij precies een fout maakte, ieder kan zijn/haar spelling (want daar gaat het toch doorgaans om) vergelijken met het correctiemodel, en beginnen zich af te vragen waarom hij/zij zich vergiste, en wat (en volgens welke regel(s)!) de correcte spelling zou zijn!
5. Eer___ had___ w_ e__ oefe____ gem____ waa____ w_ woo_____ heb___ aang_____ vol____ bepa_____ reg___ . O_ d__ bl__ hi__
6. De onlangs door de leerlingen in de klas gemaakte (en gecorrigeerde) opgavenboekjes Leestempo M8 (van het fameuze toetsingsinstituut waarvan de naam vier letters telt, en begint met een "c" en eindigt op een "o") zijn aan eenieder uitgereikt en teruggegeven.
7. Als tweede hebben we een veertigminutenlange toets begrijpend lezen gedaan, tevens van het fameuze toetsingsinstituut dat we net noemden. Volgende week meer hierover, en het vervolg.
8. Om te beginnen hebben we allemaal aanmoedigingen, aanmoedigende woorden en uitingen, met of zonder tekeningen, vervaardigd, elk op een A4-tje, om Wilfred, de bibliothecaris van het IN, een hart onder de riem te steken, en om te zeggen dat we aan hem denken.
9. Voordat de les begon, dacht meester Ed: het zal zeker weer een fijne les worden!